Doa Ampuh Seorang Blogger Malaysia



Bismillaahir Rohmaanir Rohiim.


Maha Suci Allah, segala puji bagi Allah, tiada Tuhan melainkan Allah dan Allah Tuhan Yang Maha Besar. Yang Satu dan tiada sekutu bagi-Nya. Bagi-Nya segala kekuasaan, dan bagi-Nya segala pujian. Dialah yang menghidupkan dan yang mematikan, dan Dia sangat berkuasa atas segala sesuatu.

Allah lah yang tiada Tuhan melainkan Dia, yang Tetap Hidup, yang Kekal selama-lamanya. Yang Tidak Mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat di sisi-Nya melainkan dengan izin-Nya, Yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki. Luasnya Kursi Allah meliputi langit dan bumi, dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya dan Dialah yang Maha Tinggi, lagi Maha Besar.

Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam, segala puji pujian bagi-Nya atas penambahan nikmat-Nya kepada kami. Kami redha Allah sebagai Tuhan kami, Islam sebagai Agama kami dan Nabi Muhammad sebagai Rasul kami. Kami berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari kejahatan makhluk-Nya.

Ya Allah, sampaikanlah salam dan selawat ke atas Penghulu kami Nabi Muhammad, ahli keluarga dan sahabat-sahabat Baginda. Semoga Allah membalas kebaikan kepada junjungan kami Nabi Muhammad atas kebaikannya kepada kami.

Wahai Tuhan, kami memohon dengan Haq atau benarnya surah Al-Fatihah yang Agung, iaitu tujuh ayat yang selalu di ulang-ulang, bukakan untuk kami segala perkara kebaikan dan kurniakanlah kepada kami segala kebaikan, jadikanlah kami dari golongan insan yang baik; dan peliharakanlah kami Ya Allah sebagaimana Kamu memelihara hamba-hamba-Mu yang baik, lindungilah agama kami, diri kami, anak anak kami, keturunan kami, sahabat-sahabat kami, serta semua yang kami sayangi dari segala kesengsaraan, kesedihan, dan kemudharatan. Sesungguhnya Kamulah Maha Pelindung dari seluruh kebaikan dan Kamulah yang mengurniakan seluruh kebaikan dan memberi kepada sesiapa saja kebaikan dan Kamu lah yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Ya Allah Ya Tuhan kami. Jadikanlah mereka yang melawat blog ini akan terasa insaf dan melakukan penghijrahan ke arah yang lebih baik dan lebih mendekatkan diri kepada Mu Ya Allah. Tambahkanlah kami ilmu yang bermanfa’at dan kuatkanlah iman kami. Berikanlah hidayah Mu kepada kami secara berterusan.

Wahai Tuhan kami, Kamu lah Penolong kami, kepada Kamu lah kami mohon pertolongan. Kamu lah tempat kami menyelamatkan diri, maka kepada Kamu lah kami mohon keselamatan di dunia dan akhirat.

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa ibu-bapa kami. Berikanlah mereka rezeki yang halal lagi berkat, kesihatan yang berganda, iman yang teguh, terimalah amalan mereka dan sekiranya mereka telah pergi mendahului kami, rahmatilah mereka dan jauhkanlah mereka dari azab seksa kubur. Tempatkanlah mereka di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Ya Tuhan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami. Maafkan kami dan hapuskanlah apa-apa dosa yang ada pada kami.

Ya Allah, yang Maha Mengetahui rahsia hati kami, janganlah Kamu membuka aib kami. Berilah kami afiat, ampunilah kami, dan senantiasalah Kamu menjadi penolong kami di mana pun kami berada. Kami pohon perlindungan dengan Nur kesucian Kamu dan berkat keagungan sifat jalal Kamu dari setiap kejahatan makhluk Mu dan segala malapetaka serta berilah keyakinan yang memudahkan kami menghadapi bencana di dunia.

Wahai Tuhan yang Maha Kuat lagi Maha Gagah, hindarkanlah kami dari kejahatan orang-orang yang zalim. Hinakanlah dan lemahkanlah orang-orang yang menzalimi kami sebagaimana Kamu hinakan golongan yang menentang agama Mu yang terdahulu. Berilah pembalasan kepada orang yang menzalimi kami.

Wahai Tuhan kami, Kamu lembutkanlah hati-hati mereka yang zalim terhadap kami sebagaimana Kamu lembutkan besi untuk Nabi Daud, dan Kamu menundukkan mereka seperti seperti kamu tundukkan bukit bukau, gunung ganang untuk Nabi Sulaiman atau pun Kamu rombak rancangan jahat mereka supaya berpatah balik ke atas mereka sendiri, Kamu hancur leburkan pakatan mereka dan kacau bilaukan kumpulan mereka dan goncangkan pendirian mereka. Wahai Tuhan yang tetap hidup yang mentadbir urusan makhluknya, Wahai Tuhan yang mempunyai kehebatan dan kemuliaan, sesungguhnya Kamu berkuasa di atas tiap-tiap sesuatu.

Tiada Tuhan bagi kami melainkan Kamu. Demi kebesaran Wajah Kamu dan Kemuliaan Kesucian Kamu, berilah kemudahan dalam urusan dunia dan akhirat kepada kami dengan limpah kurnia dari Kamu wahai Tuhan yang Maha Pemurah. Ya Allah, Jadikan kami saling menyempurnakan ibadat kepada Mu.

Wahai Tuhan kami, berilah kami perasaan takut kepada Mu yang dapat menghalang kami dari kemaksiatan dan berilah kami ketaatan kepada Mu yang boleh memasukkan kami ke syurga Mu. Tanamkan sifat taqwa ke dalam jiwa kami. Berikanlah kekuatan kepada kami supaya merasai lazat beramal soleh dan sentiasa berlumba-lumba mencari peluang berbuat kebajikan. Janganlah Kamu jadikan dunia ini sebagai matlamat dan cita-cita kami. Kurniakanlah kami kenikmatan pendengaran, penglihatan, pergerakan dan kekuatan tubuh badan selama kami hidup.

Ya Allah, sesungguhnya kami memohon keredhaan dan syurga Mu. Kami memohon perlindungan dari kemarahan Mu dan api neraka. Ya Allah, dengan keberkatan nama-nama-Mu yang indah, anugerahkanlah kami Husnul Khatimah (akhir hayat yang baik). Wahai Tuhan yang mempunyai sifat Keagungan dan sifat Pemurah, matikanlah kami dalam agama Islam.

Ya Allah Tuhan kami, limpahkanlah rahmat Mu ke atas junjungan kami Nabi Muhammad Sollallahu ‘Alihi Wa Sallam yang dengannya dapat mengubati hati dan menjadikan penawar, menyihatkan badan yang menyembuhkannya, menjadi cahaya bagi pandangan mata dan menyinarkannnya dan limpahkanlah rahmat dan kesejahteraan kepada keluarga dan para sahabat baginda sekalian.

Amin Ya Rabbal Alamin.




This Is The Oldest Page


EmoticonEmoticon